Donderdag 22 februari 2018

Met onze leden waren we aanwezig bij het evenement ‘Health en Own Brand’ bij Makro Groningen. De circa 45 bezoekers werden bij de koffiecorner niet verwelkomd met een kopje koffie maar met een spinazie smoothie. Verrassend lekker en fris. Hierna begaven we ons richting een speciaal afgeschermd gedeelte binnen de Makro. We konden genieten van een heerlijke biologische wijn, gefrituurde groente en gezonde bites. Hier vertelde gastspreker Jarik Oosting van Smart Ranking zeer ge├»nspireerd over ‘brand awareness via social media’. Oftewel, hoe gebruiken we social media optimaal en hij gaf daarbij zeer bruikbare tips. Wanneer je bijvoorbeeld iets post op Facebook zijn een aantal zaken van belang. Zo is een goede en duidelijke foto erg belangrijk, zoals ook een korte en bondige tekst. En plaats maximaal drie keer per week een zakelijke post. Zorg ook eens om interactie door bijvoorbeeld een vraag te stellen wat mensen van iets vinden. Allemaal erg wijze lessen dus van Jarik Oosting. Na deze presentatie maakten we een tour langs de versafdeling van de Makro. Via de visafdeling, langs de kaas en noten. Overal was er uitleg en een proeverij. Bij de groenten en fruit kregen we bijvoorbeeld drie verschillende soorten mandarijnen te proeven. Tenslotte begaven we ons naar de vleesafdeling waar we verrassend genoeg een vegetarisch hapje kregen. De afterborrel was ook goed verzorgd met nog meer heerlijke hapjes, wijnen en Groningse biertjes, maar ook de bitterbal mocht uiteraard niet ontbreken. Er werd nog gezellig nagepraat, menig visitekaartje wisselde van eigenaar en MartiniBusiness mocht nog een paar nieuwe leden verwelkomen.

De altijd bescheiden vestigingsmanager Wim Miedema was uiteraard ook aanwezig maar bleef zoals altijd op de achtergrond. Van hem kreeg iedere bezoeker nog een fles biologische wijn.

Zo vertrok een ieder met tips, nieuwe contacten, een fles wijn en een goed gevulde maag weer huiswaarts na deze zeer geslaagde netwerkbijeenkomst.

#Makro #health #netwerken